Bankia Inici
< Arrere Notícies
Goirigolzarri: "Bankia va elevar un 37% el finançament de comerç exterior el 2014 " (12-05-2015)
 
  • L'entitat va aportar més de 3.500 milions per al suport del comerç exterior de les empreses espanyoles
  • El sector vitivinícola és un clar exemple d'exportació i posseeix una mida suficientment gran com per a permetre esta sortida
  • Bankia s'ha posat com a meta el 2015 augmentar en un 11% el saldo de crèdits a autònoms, pimes i empreses, i un 39% el de consum

12/05/2015. El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, va explicar hui que l'entitat vol seguir posant focus en el finançament de l'activitat internacional de les empreses espanyoles i prova d'això és que durant l'exercici passat va incrementar un 37% el volum de negoci del comerç exterior, fins a superar els 3.500 milions d'euros.

Goirigolzarri, que va participar en la inauguració de la Fira Nacional del Va venir (Fenavin), celebrada a Ciudad Real i patrocinada per Bankia, va recordar que el banc va prestar 12.000 milions d'euros a empreses, pimes i autònoms l'any passat i " l'objectiu és créixer de forma molt rellevant esta facturació durant este exercici ". Entre gener i abril, l'augment del nou crèdit al sector empresarial ha estat del 70%.

El president de Bankia va defensar la importància de que l'economia espanyola segueixi avançant en la correcció dels seus desequilibris exteriors perquè " no enfrontar-se a este problema significa assumir que depenem de variables sobre les quals no tenim control i que poden posar en qüestió l'existència de cicles de creixements llargs i sostenibles ".

En este objectiu de ser més competitius amb l'exterior, Goirigolzarri va posar com a exemple al sector vitivinícola. Al seu judici, per elevar la competitivitat es requereix que les empreses espanyoles aportin més capacitats d'innovació i, en definitiva, tinguin una més gran productivitat, cosa que requereix mides crítics mínims.

El sector del vi, que té una balança de pagaments positiva, exporta la mitat de la producció anual (40 milions d'hectolitres) i l'any passat va augmentar un 22,3% les seues vendes a l'exterior, convertint Espanya en el més gran exportador del món.

"El sector vitivinícola és un clar exemple d'exportació i posseeix una mida suficientment gran com per a permetre esta sortida ", va asseverar Goirigolzarri, qui va afegir que, no obstant això, "es li plantegen reptes com la necessitat de millorar les xàrcies de comercialització a l'exterior i posicionar la marca".

El president de Bankia va advocar a posar més en valor els vins espanyols, per vendre més vi embotellat, per crear potents xàrcies de comercialització exterior, posar en marxa grans campanyes publicitàries i d'imatge, i potenciar les marques. En definitiva, va defensar la necessitat de millorar el posicionament del vi espanyol en el mercat mundial, per a la qual cosa va considerar que Fenavin " juga un paper fonamental ".

 

902 2 4 6 8 10
© Bankia, SA 2013. Espanya.
Tots els drets reservats.